Alternative Upgrades, ideas in English |
Здравствуйте, гость ( Вход | Регистрация )
Alternative Upgrades, ideas in English |
18 May 2008, 00:39
Сообщение
#1
|
|
Newbie Сообщений: 9 Спасибо сказали: 0 раз |
Hello! I'm Dj and I have a couple of ideas for alternative upgrades in standard towns. I wrote this in English because i really don't know russian and i would appreciate if you post here in English too
Castle: the color of the creatures could be red -evil (like in H5 - TotE) or yellow, wich could represent divine good LvL 1 - Militia (a defense creature with a shield in his arm) Attack - 4 Defense - 7 Shots - None Damage - 2-3 Health - 10 Speed - 5 Cost - 75g Abilities - None LvL 2 - Crossbowman (a creature with a very higher attack than Marksman but expensive) Attack - 7 Defense - 3 Shots - 14 Damage - 2-3 Health - 10 Speed - 9 Cost - 160g Abilities - ranged,shots once, no range penalty LvL 3 - Imperial Griffin (for yellow line-up) or Blood Griffin (for red line-up) with armor on it that makes him slower in combats Attack - 9 Defense - 8 Shots - none Damage - 4-6 Health - 30 Speed - 8 Cost - 240g Abilities - large creature, fly, no enemy retaliation LvL 4 - Squire Attack - 11 Defense - 9 Shots - none Damage - 7-10 Health - 35 Speed - 6 Cost - 420g Abilities - stun (the afflicted creature can't attack next turn) LvL 5 - Inquistor (a blood-red zealot) or Priest (a man with light-yellow robes) Attack - 11 Defense - 10 Shots - 24 Damage - 10-12 Health - 45 Speed - 6 Cost - 470g Abilities - ranged, for Inquistor - casts Poison when attacks with range and casts Curse when attacks on mellee. for Priest - casts Cure 2 times per combat and 15% chance to regenerate when attacks LvL 6 - Paladin or Heavy Cavalier Attack - 16 Defense - 16 Shots - none Damage - 20-25 Health - 100 Speed - 10 Cost - 1300g Abilities - large creature, for Heavy Cavalier - Retun for Paladin - summon Angels (1 angel/ 5 paladins) LvL 7 - Seraphin (red line-up) or Cherubim (for yellow line-up) Attack - 30 Defense - 30 Shots - none Damage - 45-50 Health - 350 Speed - 16 Cost - 5000g + 3 gems Abilities - large creature, flyer, for Seraphin - 100% damage to devils, immune to damage spells for Cherubim - 200% damage to devils, ressurect allies twice So...in conclusion my alternative upgrades will be more for defense and healing/cursing. I hope you will use some of my ideas...tomorrow I'll post my ideas for another faction. Thanks |
|
|
18 May 2008, 02:17
(Сообщение отредактировал Spartak - 18 May 2008, 02:36)
Сообщение
#2
|
|
FFuck_oFF Сообщений: 3 974 Спасибо сказали: 1360 раз |
Hi Dj_Stef
Your idea is similar to the concept of a cathedral advice available here sorry by my eng my translator google) Cathedral is the antithesis of the castle -------------------- http://heroes3towns.com/ Сайт Новых Городов
|
|
|
18 May 2008, 02:33
Сообщение
#3
|
|
Immortal Сообщений: 2 359 Спасибо сказали: 461 раз |
Hello Dj_Stef, there are indeed a few of us who have a decent command of English. What you're suggesting is already in the works as a unique gothic-themed town type:
http://www.woggrad.ru/?town=cathedral&page=units -------------------- Бак, ты чего? Усмотрел в моём сообщении крамолу? ;)
hippocamus Руки бы тебе отрезать за такие предложения по тактике и балансу. И клизму с патефонными иголками. Бак |
|
|
18 May 2008, 02:38
Сообщение
#4
|
|
FFuck_oFF Сообщений: 3 974 Спасибо сказали: 1360 раз |
Бак, я уже кинул ссыл ему на английском - ему будет удобнее.
-------------------- http://heroes3towns.com/ Сайт Новых Городов
|
|
|
18 May 2008, 02:39
Сообщение
#5
|
|
Immortal Сообщений: 2 359 Спасибо сказали: 461 раз |
Ахххахаха. Google Translator. Нет, лучше уж полностью без знания русского читать по-русски.
-------------------- Бак, ты чего? Усмотрел в моём сообщении крамолу? ;)
hippocamus Руки бы тебе отрезать за такие предложения по тактике и балансу. И клизму с патефонными иголками. Бак |
|
|
19 May 2008, 23:08
Сообщение
#6
|
|
Newbie Сообщений: 9 Спасибо сказали: 0 раз |
Цитата Hi Dj_Stef Your idea is similar to the concept of a cathedral That's why i proposed a holy alternative upgrade for each creature. Rampart: LvL 1 - Centaur Archer or Centaur lancer?: Attack - 6 Defense - 3 Shots - 6 Damage - 3-4 Health - 8 Speed - 8 Cost - 90g Abilities - Large creature, ranged attack LvL 2 - Leprechaun: Attack - 6 Defense - 8 Shots - none Damage - 2-4 Health - 20 Speed - 6 Cost - 150g Abilities - 10% magic resistance, casts 'Luck' on allies. LvL 3 - Wild Elf (?) - an elf that wears a robe with branches and leaves on him Attack - 9 Defense - 5 Shots - 14 Damage - 3-6 Health - 15 Speed - 7 Cost - 225g Abilities - one shot, has a 15% chance to place roots on the attacked creature, has a 30% chance to poison the attacked creature, 5% chance to blind the enemy, and a 50% chance to curse the attacked creature. LvL 4 - War Pegasus (a silver Pegasus with even more armor) Attack - 12 Defense - 8 Shots - none Damage - 5-10 Health - 35 Speed - 10 Cost - 280g Abilities - large creature, flying, enemy spellcasters must pay 2 extra spell points per spell when Silver Pegasi are present. LvL 5 - Treant (from h5 or warcraft III) or Ent (from LotR) Attack - 9 Defense - 12 Shots - none Damage - 10-14 Health - 90 Speed - 3 Cost - 455g Abilities - creatures attacked by Treants/Ents are held in place by their roots until Treants/Ents move or are killed. LvL 6 - Rainbow Unicorn Attack - 15 Defense - 14 Shots - none Damage - 18-22 Health - 100 Speed - 9 Cost - 1000g Abilities - large creature, all earth blessing spells (stone skin, shield, protection from earth, antimagic, force field) are cast on expert level LvL 7 - Emerald Dragon Attack - 27 Defense - 27 Shots - none Damage - 40-50 Health - 280 Speed - 15 Cost - 4100g + 3 crystals Abilities - large creature, flying, immune to spells level 1-5 except blessing spells. More ideas later...thx for viewing |
|
|
20 May 2008, 01:19
Сообщение
#7
|
|
пират с чёрной меткой Сообщений: 23 671 Спасибо сказали: 12949 раз |
Leprechauns will be.
Rainbow Unicorn is interesting. Unicorns have a rainbow mane in H4. -------------------- Давший быка на убой не выпросил и печень на жаркое.
|
|
|
20 May 2008, 02:25
Сообщение
#8
|
|
----_---- Сообщений: 2 032 Спасибо сказали: 643 раза |
А чего тему перенесли? Не пойму...
|
|
|
20 May 2008, 14:56
Сообщение
#9
|
|
Сообщений: 29 680 Спасибо сказали: 18136 раз |
2 Night Hunter
не понял тебя, куда перенесли? |
|
|
20 May 2008, 17:04
Сообщение
#10
|
|
----_---- Сообщений: 2 032 Спасибо сказали: 643 раза |
Она в корне ВоГ лежала... А сейчас в хоте...
|
|
|
20 May 2008, 21:22
Сообщение
#11
|
|
пират с чёрной меткой Сообщений: 23 671 Спасибо сказали: 12949 раз |
Нет, она была здесь с момента своего создания.
-------------------- Давший быка на убой не выпросил и печень на жаркое.
|
|
|
20 May 2008, 22:33
(Сообщение отредактировал hippocamus - 20 May 2008, 23:11)
Сообщение
#12
|
|
FFuck_oFF Сообщений: 3 974 Спасибо сказали: 1360 раз |
Цитата(Dj_Stef @ 19 May 2008, 23:08) LvL 2 - Leprechaun: Attack - 6 Defense - 8 Shots - none Damage - 2-4 Health - 20 Speed - 6 Cost - 150g Abilities - 10% magic resistance, casts 'Luck' on allies. на счёт удачи согласен, но обязательным считаю не эту абилку. главным плюсом у леприкона я вижу невидимость (аля AOW) - как в h5 у приведений, возможность промаха по цели. Всегда и везде леприконы были таинственными, существуют множество легенд про их невидимость.... адекватно переведите диджею моё сообщение, а то промт и гугл вешается над моими фразами. (желательно в моём же сообщении) I agree about success, but I not consider this ability obligatory. As Lepricon's main plus I see invisibility (a'la AOW) - as in h5 at ghosts, possibility of miss on a purpose. Always and everywhere Lepricons were mysterious; lot of legends exists about their invisibility.... {translated by hippo} -------------------- http://heroes3towns.com/ Сайт Новых Городов
|
|
|
20 May 2008, 22:35
Сообщение
#13
|
|
Immortal Сообщений: 10 431 Спасибо сказали: 7832 раза |
Слишком крутой, наверное, выйдет.
-------------------- |
|
|
20 May 2008, 22:40
Сообщение
#14
|
|
FFuck_oFF Сообщений: 3 974 Спасибо сказали: 1360 раз |
можно его нейтралом - просто юнит очень интересный
-------------------- http://heroes3towns.com/ Сайт Новых Городов
|
|
|
20 May 2008, 23:12
Сообщение
#15
|
|
пират с чёрной меткой Сообщений: 23 671 Спасибо сказали: 12949 раз |
Так зачем же нейтралом?
Наоборот - в город! Нейтралы малоиспользуемы. -------------------- Давший быка на убой не выпросил и печень на жаркое.
|
|
|
21 May 2008, 11:28
Сообщение
#16
|
|
Immortal Сообщений: 2 768 Спасибо сказали: 959 раз |
В героях2 многие нейтралы использовались,джины,приведения,элементали,потому что были сильными и имели крутые свойства
|
|
|
21 May 2008, 23:13
Сообщение
#17
|
|
пират с чёрной меткой Сообщений: 23 671 Спасибо сказали: 12949 раз |
Да. И в 1-х Джины были очень крутым подспорьем.
Но в 3-х произошла деноминация. Даже Лазуриков собирать нет смысла, т.к. в середине игры 4-5 драконов ничего не дадут, в отличие от отряда родного войска, или легионеров из другого города -------------------- Давший быка на убой не выпросил и печень на жаркое.
|
|
|
21 May 2008, 23:14
Сообщение
#18
|
|
Сообщений: 29 680 Спасибо сказали: 18136 раз |
тема потихоньку переходит в оффтоп
|
|
|
24 May 2008, 00:14
Сообщение
#19
|
|
Newbie Сообщений: 9 Спасибо сказали: 0 раз |
Stronghold:
LvL 1 - Rough Goblin (e goblin with rough skin) Attack - 4 Defense - 4 Shots - none Damage - 1-2 Health - 8 Speed - 6 Cost - 50g Abilities - none LvL 2 - Rough Raider (Rough Goblin riding a wolf) Attack - 7 Defense - 8 Shots - none Damage - 2-4 Health - 12 Speed - 8 Cost - 140g Abilities - large creature, inflicts additional damage for each Rough Goblin in the battlefield LvL 3 - Orc Chief Attack - 8 Defense - 4 Shots - 18 Damage - 2-5 Health - 20 Speed - 4 Cost - 165g Abilities - shots twice LvL 4 - Ogre Shaman (a less massive ogre with a higher speed) Attack - 12 Defense - 8 Shots - none Damage - 6-12 Health - 50 Speed - 8 Cost - 420g Abilities - casts slow or haste (like genies from Tower) LvL 5 - Storm Bird Attack - 13 Defense - 11 Shots - none Damage - 11-15 Health - 55 Speed - 11 Cost - 700g Abilities - large creature, flyer, Storm Death (when a stack dies the creature that killed it it's attacked by a powerful Chain Lightning - this Chain Lightning does not affect allied creatures and the damage is equal to hero's spell power and + 1 spell power for each Storm Bird killed in that battle) LvL 6 - Cyclops Mage (a cyclops with mage robes) Attack - 17 Defense - 13 Shots - 22 Damage - 16-20 Health - 75 Speed - 8 Cost - 1100g Abilities - Twice per battle can cast Meteor Shower (the damage of the meteor shower is equal with hero's spell power + 1 spell power for each cyclops mage in the stack) LvL 7 - Gargantua (a green-nature Behemoth) Attack - 21 Defense - 19 Shots - none Damage - 30-50 Health - 300 Speed - 9 Cost - 3500g + 2 crystals Abilities - large creature, death blow (has a 20% to inflict double damage), immune to Earth spells |
|
|
24 May 2008, 00:32
(Сообщение отредактировал Spartak - 24 May 2008, 00:33)
Сообщение
#20
|
|
FFuck_oFF Сообщений: 3 974 Спасибо сказали: 1360 раз |
Gargantua (a green-nature Behemoth)
-------------------- http://heroes3towns.com/ Сайт Новых Городов
|
|
|
Текстовая версия | Сейчас: 18 May 2024 - 12:04 |
Copyright by Алексей Крючков
Programming by Degtyarev Dmitry |