IPB

Здравствуйте, гость ( Вход | Регистрация )

2 страниц V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Alternative Upgrades, ideas in English
Dj_Stef
сообщение 18 May 2008, 00:39
Сообщение #1

Newbie
Сообщений: 9
Спасибо сказали: 0 раз




Hello! I'm Dj and I have a couple of ideas for alternative upgrades in standard towns. I wrote this in English because i really don't know russian and i would appreciate if you post here in English too smile.gif

Castle: the color of the creatures could be red -evil (like in H5 - TotE) or yellow, wich could represent divine good
LvL 1 - Militia (a defense creature with a shield in his arm)
Attack - 4
Defense - 7
Shots - None
Damage - 2-3
Health - 10
Speed - 5
Cost - 75g
Abilities - None

LvL 2 - Crossbowman (a creature with a very higher attack than Marksman but expensive)
Attack - 7
Defense - 3
Shots - 14
Damage - 2-3
Health - 10
Speed - 9
Cost - 160g
Abilities - ranged,shots once, no range penalty

LvL 3 - Imperial Griffin (for yellow line-up) or Blood Griffin (for red line-up) with armor on it that makes him slower in combats
Attack - 9
Defense - 8
Shots - none
Damage - 4-6
Health - 30
Speed - 8
Cost - 240g
Abilities - large creature, fly, no enemy retaliation

LvL 4 - Squire
Attack - 11
Defense - 9
Shots - none
Damage - 7-10
Health - 35
Speed - 6
Cost - 420g
Abilities - stun (the afflicted creature can't attack next turn)

LvL 5 - Inquistor (a blood-red zealot) or Priest (a man with light-yellow robes)
Attack - 11
Defense - 10
Shots - 24
Damage - 10-12
Health - 45
Speed - 6
Cost - 470g
Abilities - ranged, for Inquistor - casts Poison when attacks with range and casts Curse when attacks on mellee.
for Priest - casts Cure 2 times per combat and 15% chance to regenerate when attacks

LvL 6 - Paladin or Heavy Cavalier
Attack - 16
Defense - 16
Shots - none
Damage - 20-25
Health - 100
Speed - 10
Cost - 1300g
Abilities - large creature, for Heavy Cavalier - Retun
for Paladin - summon Angels (1 angel/ 5 paladins)

LvL 7 - Seraphin (red line-up) or Cherubim (for yellow line-up)
Attack - 30
Defense - 30
Shots - none
Damage - 45-50
Health - 350
Speed - 16
Cost - 5000g + 3 gems
Abilities - large creature, flyer, for Seraphin - 100% damage to devils, immune to damage spells
for Cherubim - 200% damage to devils, ressurect allies twice


So...in conclusion my alternative upgrades will be more for defense and healing/cursing. I hope you will use some of my ideas...tomorrow I'll post my ideas for another faction. Thanks smile.gif
Go to the top of the pageAdd Nick
 
+Quote Post
Spartak
сообщение 18 May 2008, 02:17 (Сообщение отредактировал Spartak - 18 May 2008, 02:36)
Сообщение #2

FFuck_oFF
Сообщений: 3 974
Спасибо сказали: 1360 раз




Hi Dj_Stef
Your idea is similar to the concept of a cathedral
advice available
here
sorry by my eng
my translator google)

Cathedral is the antithesis of the castle


--------------------
http://heroes3towns.com/ Сайт Новых Городов
Go to the top of the pageAdd Nick
 
+Quote Post
Baklajan
сообщение 18 May 2008, 02:33
Сообщение #3

Immortal
Сообщений: 2 359
Спасибо сказали: 461 раз




Hello Dj_Stef, there are indeed a few of us who have a decent command of English. What you're suggesting is already in the works as a unique gothic-themed town type:

http://www.woggrad.ru/?town=cathedral&page=units


--------------------
Бак, ты чего? Усмотрел в моём сообщении крамолу? ;)
hippocamus

Руки бы тебе отрезать за такие предложения по тактике и балансу. И клизму с патефонными иголками.
Бак
Go to the top of the pageAdd Nick
 
+Quote Post
Spartak
сообщение 18 May 2008, 02:38
Сообщение #4

FFuck_oFF
Сообщений: 3 974
Спасибо сказали: 1360 раз




Бак, я уже кинул ссыл ему на английском - ему будет удобнее.


--------------------
http://heroes3towns.com/ Сайт Новых Городов
Go to the top of the pageAdd Nick
 
+Quote Post
Baklajan
сообщение 18 May 2008, 02:39
Сообщение #5

Immortal
Сообщений: 2 359
Спасибо сказали: 461 раз




Ахххахаха. Google Translator. Нет, лучше уж полностью без знания русского читать по-русски.


--------------------
Бак, ты чего? Усмотрел в моём сообщении крамолу? ;)
hippocamus

Руки бы тебе отрезать за такие предложения по тактике и балансу. И клизму с патефонными иголками.
Бак
Go to the top of the pageAdd Nick
 
+Quote Post
Dj_Stef
сообщение 19 May 2008, 23:08
Сообщение #6

Newbie
Сообщений: 9
Спасибо сказали: 0 раз




Цитата
Hi Dj_Stef
Your idea is similar to the concept of a cathedral


That's why i proposed a holy alternative upgrade for each creature.

Rampart:
LvL 1 - Centaur Archer or Centaur lancer?:
Attack - 6
Defense - 3
Shots - 6
Damage - 3-4
Health - 8
Speed - 8
Cost - 90g
Abilities - Large creature, ranged attack

LvL 2 - Leprechaun:
Attack - 6
Defense - 8
Shots - none
Damage - 2-4
Health - 20
Speed - 6
Cost - 150g
Abilities - 10% magic resistance, casts 'Luck' on allies.


LvL 3 - Wild Elf (?) - an elf that wears a robe with branches and leaves on him
Attack - 9
Defense - 5
Shots - 14
Damage - 3-6
Health - 15
Speed - 7
Cost - 225g
Abilities - one shot, has a 15% chance to place roots on the attacked creature, has a 30% chance to poison the attacked creature, 5% chance to blind the enemy, and a 50% chance to curse the attacked creature.

LvL 4 - War Pegasus (a silver Pegasus with even more armor)
Attack - 12
Defense - 8
Shots - none
Damage - 5-10
Health - 35
Speed - 10
Cost - 280g
Abilities - large creature, flying, enemy spellcasters must pay 2 extra spell points per spell when Silver Pegasi are present.

LvL 5 - Treant (from h5 or warcraft III) or Ent (from LotR)
Attack - 9
Defense - 12
Shots - none
Damage - 10-14
Health - 90
Speed - 3
Cost - 455g
Abilities - creatures attacked by Treants/Ents are held in place by their roots until Treants/Ents move or are killed.

LvL 6 - Rainbow Unicorn
Attack - 15
Defense - 14
Shots - none
Damage - 18-22
Health - 100
Speed - 9
Cost - 1000g
Abilities - large creature, all earth blessing spells (stone skin, shield, protection from earth, antimagic, force field) are cast on expert level


LvL 7 - Emerald Dragon
Attack - 27
Defense - 27
Shots - none
Damage - 40-50
Health - 280
Speed - 15
Cost - 4100g + 3 crystals
Abilities - large creature, flying, immune to spells level 1-5 except blessing spells.

More ideas later...thx for viewing smile.gif
Go to the top of the pageAdd Nick
 
+Quote Post
hippocamus
сообщение 20 May 2008, 01:19
Сообщение #7

пират с чёрной меткой
Сообщений: 23 671
Спасибо сказали: 12949 раз




Leprechauns will be. smile.gif
Rainbow Unicorn is interesting. Unicorns have a rainbow mane in H4.


--------------------
Давший быка на убой не выпросил и печень на жаркое.
Go to the top of the pageAdd Nick
 
+Quote Post
Night Hunter
сообщение 20 May 2008, 02:25
Сообщение #8

----_----
Сообщений: 2 032
Спасибо сказали: 643 раза




А чего тему перенесли? Не пойму...
Go to the top of the pageAdd Nick
 
+Quote Post
Docent Picolan
сообщение 20 May 2008, 14:56
Сообщение #9

   
Сообщений: 29 680
Спасибо сказали: 18136 раз




2 Night Hunter
не понял тебя, куда перенесли?
Go to the top of the pageAdd Nick
 
+Quote Post
Night Hunter
сообщение 20 May 2008, 17:04
Сообщение #10

----_----
Сообщений: 2 032
Спасибо сказали: 643 раза




Она в корне ВоГ лежала... А сейчас в хоте...
Go to the top of the pageAdd Nick
 
+Quote Post
hippocamus
сообщение 20 May 2008, 21:22
Сообщение #11

пират с чёрной меткой
Сообщений: 23 671
Спасибо сказали: 12949 раз




Нет, она была здесь с момента своего создания. smile.gif


--------------------
Давший быка на убой не выпросил и печень на жаркое.
Go to the top of the pageAdd Nick
 
+Quote Post
Spartak
сообщение 20 May 2008, 22:33 (Сообщение отредактировал hippocamus - 20 May 2008, 23:11)
Сообщение #12

FFuck_oFF
Сообщений: 3 974
Спасибо сказали: 1360 раз




Цитата(Dj_Stef @ 19 May 2008, 23:08)
LvL  2 - Leprechaun:
Attack - 6
Defense - 8
Shots - none
Damage - 2-4
Health - 20
Speed - 6
Cost - 150g
Abilities - 10% magic resistance, casts 'Luck' on allies.

на счёт удачи согласен, но обязательным считаю не эту абилку.
главным плюсом у леприкона я вижу невидимость (аля AOW) - как в h5 у приведений, возможность промаха по цели.
Всегда и везде леприконы были таинственными, существуют множество легенд про их невидимость....

адекватно переведите диджею моё сообщение, а то промт и гугл вешается над моими фразами. (желательно в моём же сообщении)

I agree about success, but I not consider this ability obligatory.
As Lepricon's main plus I see invisibility (a'la AOW) - as in h5 at ghosts, possibility of miss on a purpose.
Always and everywhere Lepricons were mysterious; lot of legends exists about their invisibility.... {translated by hippo}


--------------------
http://heroes3towns.com/ Сайт Новых Городов
Go to the top of the pageAdd Nick
 
+Quote Post
Agar
сообщение 20 May 2008, 22:35
Сообщение #13

Immortal
Сообщений: 10 431
Спасибо сказали: 7832 раза




Слишком крутой, наверное, выйдет.


--------------------
Go to the top of the pageAdd Nick
 
+Quote Post
Spartak
сообщение 20 May 2008, 22:40
Сообщение #14

FFuck_oFF
Сообщений: 3 974
Спасибо сказали: 1360 раз




можно его нейтралом - просто юнит очень интересный


--------------------
http://heroes3towns.com/ Сайт Новых Городов
Go to the top of the pageAdd Nick
 
+Quote Post
hippocamus
сообщение 20 May 2008, 23:12
Сообщение #15

пират с чёрной меткой
Сообщений: 23 671
Спасибо сказали: 12949 раз




Так зачем же нейтралом?
Наоборот - в город! Нейтралы малоиспользуемы.


--------------------
Давший быка на убой не выпросил и печень на жаркое.
Go to the top of the pageAdd Nick
 
+Quote Post
fireman
сообщение 21 May 2008, 11:28
Сообщение #16

Immortal
Сообщений: 2 768
Спасибо сказали: 959 раз




В героях2 многие нейтралы использовались,джины,приведения,элементали,потому что были сильными и имели крутые свойства
Go to the top of the pageAdd Nick
 
+Quote Post
hippocamus
сообщение 21 May 2008, 23:13
Сообщение #17

пират с чёрной меткой
Сообщений: 23 671
Спасибо сказали: 12949 раз




Да. И в 1-х Джины были очень крутым подспорьем.
Но в 3-х произошла деноминация. Даже Лазуриков собирать нет смысла, т.к. в середине игры 4-5 драконов ничего не дадут, в отличие от отряда родного войска, или легионеров из другого города smile.gif


--------------------
Давший быка на убой не выпросил и печень на жаркое.
Go to the top of the pageAdd Nick
 
+Quote Post
Docent Picolan
сообщение 21 May 2008, 23:14
Сообщение #18

   
Сообщений: 29 680
Спасибо сказали: 18136 раз




тема потихоньку переходит в оффтоп dry.gif
Go to the top of the pageAdd Nick
 
+Quote Post
Dj_Stef
сообщение 24 May 2008, 00:14
Сообщение #19

Newbie
Сообщений: 9
Спасибо сказали: 0 раз




Stronghold:
LvL 1 - Rough Goblin (e goblin with rough skin)
Attack - 4
Defense - 4
Shots - none
Damage - 1-2
Health - 8
Speed - 6
Cost - 50g
Abilities - none


LvL 2 - Rough Raider (Rough Goblin riding a wolf)
Attack - 7
Defense - 8
Shots - none
Damage - 2-4
Health - 12
Speed - 8
Cost - 140g
Abilities - large creature, inflicts additional damage for each Rough Goblin in the battlefield


LvL 3 - Orc Chief
Attack - 8
Defense - 4
Shots - 18
Damage - 2-5
Health - 20
Speed - 4
Cost - 165g
Abilities - shots twice


LvL 4 - Ogre Shaman (a less massive ogre with a higher speed)
Attack - 12
Defense - 8
Shots - none
Damage - 6-12
Health - 50
Speed - 8
Cost - 420g
Abilities - casts slow or haste (like genies from Tower)


LvL 5 - Storm Bird
Attack - 13
Defense - 11
Shots - none
Damage - 11-15
Health - 55
Speed - 11
Cost - 700g
Abilities - large creature, flyer, Storm Death (when a stack dies the creature that killed it it's attacked by a powerful Chain Lightning - this Chain Lightning does not affect allied creatures and the damage is equal to hero's spell power and + 1 spell power for each Storm Bird killed in that battle)



LvL 6 - Cyclops Mage (a cyclops with mage robes)
Attack - 17
Defense - 13
Shots - 22
Damage - 16-20
Health - 75
Speed - 8
Cost - 1100g
Abilities - Twice per battle can cast Meteor Shower (the damage of the meteor shower is equal with hero's spell power + 1 spell power for each cyclops mage in the stack)



LvL 7 - Gargantua (a green-nature Behemoth)
Attack - 21
Defense - 19
Shots - none
Damage - 30-50
Health - 300
Speed - 9
Cost - 3500g + 2 crystals
Abilities - large creature, death blow (has a 20% to inflict double damage), immune to Earth spells
Go to the top of the pageAdd Nick
 
+Quote Post
Spartak
сообщение 24 May 2008, 00:32 (Сообщение отредактировал Spartak - 24 May 2008, 00:33)
Сообщение #20

FFuck_oFF
Сообщений: 3 974
Спасибо сказали: 1360 раз




Gargantua (a green-nature Behemoth)

good.gif


--------------------
http://heroes3towns.com/ Сайт Новых Городов
Go to the top of the pageAdd Nick
 
+Quote Post

2 страниц V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 чел. читают эту тему (гостей: 1, скрытых пользователей: 0)
Пользователей: 0

 



Текстовая версия Сейчас: 18 May 2024 - 12:04
Copyright by Алексей Крючков
Strategy Gamez by GrayMage
Programming by Degtyarev Dmitry
  Яндекс.Метрика