Помощь - Поиск - Пользователи - Календарь
Полная версия этой страницы: Новости
DF2 :: ФОРУМЫ > Основные форумы > Софт и железо > Программирование / Coding
Guevara-chan
Пока прогрессивная общественность ждала выхода офф. 3D-движка к BlitzMax (лично меня, кстати, вполне устраивает Blitz3D SDK), DSForth.NET (возможно, единственная реальная преспектива реинкарнировать Forth с учетом окружающей действительности), REBOL 3 (обещают вообще нечто, ну да поживем - увидим) и PureBASIC v4.3 (где Fred обещал наконец-то обновить встроенный OGRE), внезапно появились любопытные новости от Matthew: http://www.nuclearglory.com/php-bin/forums...rum_id=7&page=1
В приниципе, "скоро выпустить" Nuclear BASIC обещают уже давно, но вот теперь, когда вслед за достаточно вразумительными скриншотами и видео появилась более-менее четкая дата, лично я им уж почти поверила). Будем ждать.
Shaidar Haran
Вообще, у любых разрабов "четкая дата выхода" никогда не означает чего-то большего, чем "coming soon" или "as it's done" tongue.gif
Guevara-chan
Цитата(Shaidar Haran @ 17 Mar 2008, 18:35)
Вообще, у любых разрабов "четкая дата выхода" никогда не означает чего-то большего, чем "coming soon" или "as it's done" tongue.gif

Разумеется. Они сказали: "не раньше 15го Марта"))).
Guevara-chan
В предверии долгожданной третьей редакции вышел REBOL v2.7.6:
http://www.rebol.net/upnews/0026.html
Изменения:
Компонент "/library" поставляется теперь вместе с бесплатными версиями, добавлена функция побитового смещения и несколько новых процедур для работы с последовательностями, а также попоравелно 16 багов).
Guevara-chan
Наконец-то вышел PureBASIC v4.2 ! Подробности здесь: http://www.purebasic.fr/english/viewtopic.php?t=3249

Цитата
23th May 2008 : Version 4.20

- Added: Mail library
- Added: Ftp library
- Added: RegularExpression library
- Added: Http library
- Added: SerialPort library
- Added: FLAC library
- Added: SQLite library
- Added: DirectX 9 subsystem
- Added: Sound Streaming for OGG and FLAC
- Added: #PB_Sound_MultiChannel support for the sound library
- Added: CreateImageMenu(), CreatePopupImageMenu(), SHA1FingerPrint(), SHA1FileFingerPrint()
- Added: CRC32FileFingerprint(), ExamineMD5FingerPrint(), ExamineSHA1FingerPrint(),
- Added: NextFingerPrint(), FinishFingerPrint(), IsFingerPrint()
- Added: Hexadecimal and binary support for Val() and ValQ()
- Added: #PB_Compiler_Procedure compiler constant
- Added: #PB_Round_Nearest support for Round()
- Added: 'XOr' drawing support for Linux/SDL and MacOS X
- Added: New "Profiler" tool for the Debugger menu to monitor how often lines are called in the code
- Added: Debugger can now evaluate expressions (see Debug output)
- Added: The Memory Viewer can accept any expression as the start/end address
- Added: Adding a "+" at the "end address" field of the Memory viewer makes the end address relative
- Added: Placing the mouse over a Variable will display its value while the program runs.
- Added: Selecting a more complex expression and placing the mouse over it will evaluate the expression in the running program (if possible)

- Changed: Mid() has now the Len() parameter optional

- Optimized: Compiler source processing speed (up to 8x faster)
- Optimized: The whole commandset by using a better C compiler (Windows only)

- Fixed: Quite some bugs related to the commands and compiler
Guevara-chan
Ну, наконец-то... PureBASIC v4.30 наконец-то вышел в виде официального релиза. Подробности тут: http://www.purebasic.fr/english/viewtopic.php?t=35668

Цитата
- Added: Full 64 bits version of PureBasic (Windows)
- Added: MacOS X x86 support
- Added: 'JPEG 2000' library
- Added: 'Node' library
- Added: 'Gadget3D' library
- Added: 'Window3D' library
- Added: 'Sound3D' library
- Added: Full unicode support to the engine3d
- Added: MacOS X support for engine3d
- Added: Absolute/relative rotation for all engine3d rotate commands
- Added: Absolute move for engine3d physic body
- Added: EntityID(), EntityLookAt()
- Added: CameraProjectionX(), CameraProjectionY(), WorldDebug(), Sun()
- Added: MousePick(), PointPick(), PickX/Y/Z(), CreateWater(), AntialiasingMode()
- Added: CatchModule(), ArraySize(), WindowBounds(), DesktopX(), DesktopY()
- Added: FinishDatabaseQuery(), DatabaseID()
- Added: CreateSemaphore(), FreeSemaphore(), SignalSemaphore(), WaitSemaphore(), TrySemaphore()
- Added: '.i' native type for 32/64 bits integer size
- Added: Read/WriteInteger(), Read/WritePreferenceInteger(), PeekI(), PokeI()
- Added: Language support for compiler and debugger
- Added: Style parameter to FontRequester()
- Added: Support for 'And/Or' in CompilerIf statements
- Added: #PB_Event_MinimizeWindow, #PB_Event_MaximizeWindow, #PB_Event_RestoreWindow
- Added: #PB_Ignore support to AddStatusBarField()
- Added: #PB_Explorer_DisplayMode to ExplorerListGadget()
- Added: Multiple joystick support
- Added: #PB_Compiler_FilePath compiler constant

- Enhanced: Major rework of OnError library (crossplatform)
- Enhanced: InitScintilla(), parameter is now optional
- Enhanced: Complete debugger rewrite for support of the new platforms

- Optimized: XML library to handle very big files quickly
- Optimized: LinkedList library to use memory efficiently

- Changed: 'Read' keyword now requiers a type (Read.l, Read.q etc.) to avoid 64 bits migration problems
- Changed: CountList() to ListSize()
- Changed: ClearGadgetItemList() to ClearGadgetItems()
- Changed: CameraProjection() to CameraProjectionMode()
- Changed: AddElement() and such now return a pointer to the start of data
- Changed: ComboBoxGadget() height is now the real gadget height
- Changed: #Long, #Byte, #Word etc. to #PB_Long, #PB_Byte, #PB_Word etc. for consistency
- Changed: RotateEntity(), RotateCamera() and RotateBillboard() x,y rotation axis
- Changed: CameraFOV() angle from radian to degree
- Changed: Array and list parameter now requiers the 'List' or 'Array' keyword

- Removed: StrQ(), HexQ(), BinQ(), ValQ()
- Removed: ChangeListIconDisplay(), replaced by a gadget attribute
- Removed: ButtonImageGadget() backward compatibility
- Removed: CreateGadgetList(), now automatically done in OpenWindow()
- Removed: CopyTexture(), TextureOutput()
- Removed: Removed CPU monitor from the IDE, as all OS provide the same functionality
- Fixed: DX9 subsystem on Windows
- Fixed: Many compiler and libraries related bugs
Gloin
Цитата(Shaidar Haran @ 17 Mar 2008, 17:35)
Вообще, у любых разрабов "четкая дата выхода" никогда не означает чего-то большего, чем "coming soon" или "as it's done" tongue.gif

Исключение разве что Новел - у них Сусе уже года 3 раз в полгода день в день выходит.
Guevara-chan
Вышел PureBASIC'а v4.31 beta 1. Каких-либо новых возможностей, увы, добавлено не было, только багфиксы.
Подробности тут: http://www.purebasic.fr/english/viewtopic.php?t=37525
Guevara-chan
Ну, вот и все... Оно вышло: http://www.purebasic.fr/english/viewtopic.php?t=37641
Guevara-chan
Вышла первая бета PureBASIC v4.40 ! Подробности тут: http://forums.purebasic.com/english/viewtopic.php?t=38499

Цитата
- Added: Linux x64
- Added: Map Library for hash tables
- Added: 'Threaded' Keyword for thread-local variables
- Added: Structure assignment copies the structure (a.point = b.point)
- Added: ClearStructure(*Pointer, Structure)
- Added: AES to cipher library: AESEncoder(), AESDecoder(), StartAESCipher(), AddCipherBuffer(), FinishCipher()
- Added: Dylib for OS X
- Added: Trim/LTrim/RTrim() got an optional character to trim
- Added: Added #PB_Function, #PB_OSFunction, #PB_Map to Defined()
- Added: ReverseString(String$), InsertString(String$, StringToInsert$, Position), RemoveString(String$ [, Position [, NbOccurences])
- Added: Add blob support to databases
- Added: Added peephole optimizer to 64 bit versions to produce better code
- Added: '.a' (ascii) and '.u' (unicode) native type to provide native unsigned byte and word.
- Added: FileBuffersSize(#PB_Default, ...): #PB_Default support change the buffersize to the next opened files
- Added: #PB_URL_Protocol to Get/SetURLPart()
- Added: #PB_Shadow_TextureAdditive
- Added: FTPDirectoryEntryRaw()
- Added: Global, Protected, Threaded, Shared and Static now accept a type to affect all default variable declaration.

- Added: AddWindowTimer(), RemoveWindowTimer(), #PB_Event_Timer, EventTimer()
- Added: #PB_Window_Tool - create tool windows
- Added: StatusBarProgress()
- Added: StatusBarImage() - now supports normal images (not just icons)
- Added: #PB_Checkbox_ThreeState flag to create a 3 state checkbox (state values: #PB_CheckBox_Checked, #PB_CheckBox_Unchecked, #PB_CheckBox_Inbetween)

- Added: CreateImageMenu(), CreatePopupImageMenu() for OSX
- Added: Full alphachannel support for all GUI elements that display images
- Added: Full alphachannel support for Image lib

- Added: New drawing modes for 2DDrawing in ImageOutput()
  - #PB_2DDrawing_AlphaBlend
  - #PB_2DDrawing_AlphaClip
  - #PB_2DDrawing_AlphaChannel
  - #PB_2DDrawing_Gradient

- Added: LinearGradient(), BoxedGradient(), CircularGradient(), EllipsicalGradient(), ConicalGradient(),

CurtomGradient()
- Added: GradientColor(), ResetGradientColors()
- Added: DrawAlphaImage() for all outputs on all OS
- Added: DrawAlphaImage() has a new transparency parameter and can be used to draw non-alpha images part transparent

- Added: QuickDraw subsystem for WindowOutput() on OSX
- Added: Sprite/ScreenOutput for OpenGL (all OS)
- Added: DrawingFont() works for SDL output!
- Added: OutputWidth(), OutputHeight(), OutputDepth() for 2DDrawing
- Added: GrabDrawingImage(), DrawRotatedText()
- Added: RGBA(), Alpha()

- Added #PB_PixelFormat_ReversedY - for pixel buffers that are stored upside-down (Windows ImageOutput or OpenGl)
- Removed: #PB_Image_DisplayFormat is now deprecated (value set to 32 to have 32bit as default)

- Added: #PB_OS_Windows_7 for OSVersion()

- Updated: OGRE to 1.6.2, sqlite 3.6.14.2

- Changed: Call©Function(Fast) parameters have been changed from 'Any' to 'Integer'.
- Fixed: Image Decoders are now threadsafe

PureBasic IDE:
- Added: Highlight matching keyword for keyword under cursor (tied to BraceMatching color setting)
- Added: Edit->Goto matching keyword
- Added: PB_TOOL_Preferences Environment variable for IDE tools
- Added: Theme management to customize menu icons
- Added: New 'Silk' theme based on the Iconsset by Mark James

- Added: Autocomplete scans implicit variable declaration and respects scope
- Added: Structure item autocomplete

- Added: Project Management:
      - Autocomplete for all files within a project (even if not opened)
      - Multiple compiler settings for different compile targets
      - Compile all compile targets at once
      - Per-Project list of last opened files
      - Project ToolsPanel tool for fast access to the project files

- Changed: moved encoding/newline setting from compiler options to file menu

Debugger:
- Improved: greatly improved VariableViewer update speeds
- Added: progressbar display if VariableViewer update takes long
- Added: column sort capability to VariableViewer (Windows Only)
orgus
http://lenta.ru/news/2009/11/11/go/ smile.gif
Guevara-chan
Напряженное ожидание таки окончено - PureBASIC v4.40 released.
Подробности тут: http://www.purebasic.fr/english/viewtopic.php?f=14&t=40135
Guevara-chan
Начался открытый бета-тест PureBASIC v4.50 ! Подробности: http://forums.purebasic.com/english/viewto...hp?f=14&t=41639

Цитата
- Added support for Array, List, Map inside structures
- Added CopyList(), CopyMap(), CopyArray() commands
- Added FreeList(), FreeMap(), FreeArray() commands
- Added CopyStructure() and InitializeStructure() commands
- Added volume support to PlaySournd()
- Changed: The Image library now keeps images only in 24bit or 32bit (loading and saving works with other bit depths)
- Added Depth parameter to SaveImages()  (default is the original depth when the image was loaded)
- Added ImageDepth() flag to get the original or current image depth
- Added #PB_Image_Transparent flag for CreateImage()
- Added 32bit support to TGA image decoder
- Added 32bit support to BMP image encoder
- Added RoundRect() command to the 2DDrawing library
- Added #PB_2DDrawing_AllChannels mode for DrawingMode() (modifies all channels without blending)
- Added image support for the ComboBoxGadget command (not supported for editable ComboBox on Mac OSX)
- Added AbortFTPFile()
- Added graphical console functions to linux
- Added large file support to File lib on Linux/OSX
- Added RandomData() command
- Added CryptRandom(), CryptRandomData(), OpenCryptRandom(), CloseCryptRandom() commands
- Added many more Math functions: Exp(), ATan2(), Radian(), Degree(), [A]CosH(), [A]SinH(), [A]TanH(), IsNaN(), IsInfinity(), NaN(), Infinity()
- Added 'Debugger' Library to control some debugger actions from code

IDE/Debugger:
- Added Keyword underline for Break, Continue, ProcedureReturn
- Added StatusBar help for prototypes and interfaces
- Added Keyword sensitive indentation (block mode is still available)
- Added "Format indentation" option in the edit menu
- Added indentation guides and whitespace options
- Added the ability to select multiple compilers in the compiler options
- Added Purifier tool for the debugger
- Added full debugger compatibility between all OS and processors
- Added network debugging for the standalone debugger
- Added data breakpoints for the debugger
- Added maximize button to Variable-, Memory-, Library Viewer and Callstack
- Added support for structured items in the 'View Array/List/Map' tab of the Variable Viewer

- Changed: The Array, List or Map name in the Variable viewer should be entered with a "()" now to display their elements.
          (It is automatically corrected if the () is missing)
Etoprostoya
Состоялся релиз Microsoft Visual Studio 2010 и .NET Framework 4

Цитата
Microsoft объявила о выходе новой версии платформы разработки Visual Studio 2010 и среды выполнения .NET Framework 4.

В новую платформу разработки вошли инструменты не только для создания уже привычных программных решений для мобильных телефонов, ПК или бизнеса, но и "облачных" приложений. Другим важным дополнением Visual Studio 2010 стали инструменты для многопоточной разработки с использованием как неуправляемого кода, так и .NET Framework. Многопоточное программирование позволяет создавать продукты, использующие возможности широко распространенных сегодня многоядерных аппаратных платформ.

Немало в Visual Studio 2010 и .NET Framework 4 реализовано других новшеств. Среди них специалисты Microsoft выделяют:
  • созданный "с нуля" редактор кода в Visual Studio 2010, реализованный с использованием интерфейса Windows Presentation Foundation (WPF);
  • поддержку следующего поколения инструментов ASP.NET;
  • поддержку динамических расширений в языках программирования C# и Visual Basic;
  • повышенную производительность среды разработки Visual C++;
  • новые возможности для создания приложений под Windows 7, Office 2010 и SharePoint 2010;
  • улучшенную систему контроля версий;
  • новые инструменты для анализа многопоточных приложений в отладчике Visual Studio.


Кто опробует, отпишитесь ту?
IvanSav
Похоже в MS "немного" двинулись на Metro.
Новость от MS: http://blogs.msdn.com/b/visualstudio/archi...rm-support.aspx
Разбор полетов: http://arstechnica.com/information-technol...d-on-windows-8/

В Win 8 не будет бесплатной разработки десктопных приложений.

Обе ссылки на англ. поэтому вкратце на русском:
В Microsoft решили, что бесплатная VS Express будет поддерживать разработку ТОЛЬКО приложений на Metro для Win 8. Для разработки привычных десктоп-приложений нужно всего лишь купить VS Proffesional за 400$ или скачать ее с торрентов. В добавку к этому, под 11й студией нельзя будет собрать бинарник, который запустится на XP (но это вполне предсказуемо).

Теперь Windows это единственная крупная ОС, где нужно платить за (официальные) средства разработки - на линуксе да андроиде они полностью бесплатны, а Эппл иногда требует 5$ для разработки на своих девайсах.

Мое имхо - это фейл. Теперь чтобы написать простейший hello world под виндой нужно хорошо заплатить. Ну или забить на майкрософтский компилятор, что приведет к тому, что студией будут пользоваться единицы.
Shihad
А еще в новости сказано, что скачка программ хоть откуда, кроме виндоуз-магазина, будет запрещена. А он денег стоит.
Цитата
In practice, you'll probably have to pay even for Metro development. Windows 8 won't, in general, support side-loading of Metro-style applications. Developers won't be able to stick a Metro-style application that they wrote themselves onto their website and let people download it. Every application will have to go through the Windows store, and will be subject to Microsoft's approval. Submitting applications to the store will cost money, even for free applications; private developers will have to pay $49 a year, corporations $99 a year.


Я, как линуксоид, полностью удовлетворен. Этим они просрут еще часть рынка десктопов - как это было с вистой. И множество всяких контор, производящих специфический софт, задумаются о кроссплатформенности своих приложений.

А исключительно платные приложения не дадут им захватить что-то существенное на рынке планшетов.

Похоже, копирайт поражает мозг, как сибирская язва.
Throutle
Я считаю что 7-ки мне ещё лет на 5 точно хватит, а так с такой политикой мелкомягкие пролетят однозначно...
feanor
Мне и xp пока хватит..

Цитата
А еще в новости сказано, что скачка программ хоть откуда, кроме виндоуз-магазина, будет запрещена. А он денег стоит.

Метрошных программ.
Хотя все равно - некоторых жизнь ничему не учит..
Mophun (и отчасти BREW), провалились в том числе из-за подобной белиберды.
sergroj
И отчасти Apple Конечно, они не провалились, но резво сдают позиции.
gamecreator
ну за полгода еще и не такое возможно
Guevara-chan
Доступна релизная версия PureBASIC'а v5.10. Список изменений для вдумчивого чтения:

Цитата(http://www.purebasic.fr/english/viewtopic.php?f=14&t=53464)
- Added: Form designer is now integrated to the IDE !
- Added: Fully reworked Packer library with ZIP, BriefLZ, 7z (unpacker only), LZMA and JCALG1 (Windows x86 and UncompressMemory() only) support. JCALG1 support has been dropped. Archives formats for BriefLZ have been changed.
- Added: full IPv6 support to the network library.
- Added: System library: ComputerName(), UserName(), MemoryStatus(), CountCPUs()
- Added: Line continuation feature, with the following operands: ',' '|' '+' And Or Xor
- Added: Constant string comparisons are now handled at compile time, allowing use in CompilerIf for example.
- Added: CocoaMessage() for OS X
- Added: 'Check syntax' to only compile the code without build/running an executable (/CHECK switch or in the IDE compiler menu)
- Added: Array/List/Map parameter support to Interface methods
- Added: Support for dynamic array/list/map support in structure/interface in Residents.
- Added: #PB_Character, #PB_Unicode, #PB_Ascii and #PB_Integer flag support to FillMemory()
- Added: #PB_RegularExpression_NoCase support to CreateRegularExpression()
- Added: EncodeImage() with PNG, JPEG and JPEG2000 support
- Added: #PB_Memory_NoClear support to Re/AllocateMemory()
- Added: ImageFormat()
- Added: #PB_Editor_WordWrap to EditorGadget()
- Added: Multicharacter comparison in StringField()
- Added: NbOccurrences parameter for ReplaceString()
- Added: PostEvent(), EventData()
- Added: return value to SetCurrentDirectory()
- Added: #PB_String_NoCase mode parameter to FindString()
- Added: #PB_Preference_NoSpace and #PB_Preference_GroupSeparator flags for OpenPreferences() and CreatePreferences()
- Added: DatabaseColumnIndex()
- Added: #PB_Cipher_URL and #PB_Cipher_NoPadding for Base64Encoder(), added URL compatibility to Base64Decoder()
- Added: SetGadgetItemImage() for all gadget supporting item gadget image
- Added: #PB_Gadget_ScreenCoordinate and #PB_Gadget_WindowCoordinate flag for GadgetX/Y()
- Added: #PB_File_SharedRead (no effect on Linux/OSX), #PB_File_SharedWrite (no effect on Linux/OSX), #PB_File_Append and #PB_File_NoBuffering for OpenFile(), ReadFile() and CreateFile()
- Added: #PB_Event_RightClick, #PB_Event_LeftClick and #PB_Event_LeftDoubleClick events
- Added: Optional title parameter to OpenConsole()
- Added: #PB_ScrollArea_ScrollStep added for ScrollAreaGadget()
- Added: #PB_Ignore for ResizeImage()
- Added: Bind a specific IP to CreateNetworkServer()
- Added: Timeout, LocalIP$ and LocalPort parameter to OpenNetworkConnection()
- Added: #PB_NetworkEvent_Disconnect support for NetworkClientEvent()
- Added: #PB_Unicode, #PB_Ascii and #PB_UTF8 support to SendNetworkString()
- Added: #PB_String_MaximumLength attribute for StringGadget()
- Added: #PB_Event_DeactivateWindow support
- Added: #PB_EventType_Change support for EditorGadget()
- Added: #PB_Relative/#PB_Absolute flag for FileSeek()
- Added: 'Offset' and 'Length' parameters to SHA1/MD5/CRC32FileFingerprint()
- Added: GetSoundPosition(), SetSoundPosition(), SoundLength(), PauseSound(), ResumeSound(), SoundStatus(), GetSoundFrequency()
- Added: #PB_All support for SoundVolume()
- Added: SetGadgetItemState() support for ExplorerListGadget()
- Added: InputRequester add close
- Added: InputRequester() added #PB_InputRequester_Password flag
- Added: Random() added optional minimum value
- Added: SetGadgetItemText() for ListIconGadget(): handling of chr(10) as in AddGadgetItem()
- Added: made OpenWindowedScreen() stretch parameters optional
- Added: ScreenWidth(), ScreenHeight(), ScreenDepth()
- Added: SMTP AUTH support to mail library
- Added: optional parameters to RemoveMailRecipient(), ability to remove all recipients
- Added: ReadString(#File [, Flags [, Length]]) : length and #PB_File_IgnoreEOL support
- Added: #PB_Window_InnerCoordinate support to WindowX/Y()
- Added: #PB_Window_FrameCoordinate support to WindowWidth()/Height()
- Added: #PB_Image_Raised support to ImageGadget()
- Added: Support for FreeXXX(#PB_All) for all free commands
- Added: Compiler Constants: #PB_Compiler_LineNumbering, #PB_Compiler_InlineAssembly, #PB_Compiler_EnableExplicit
- Added: Compiler Constants: #PB_Compiler_ExecutableFormat (with #PB_Compiler_DLL, #PB_Compiler_Console, #PB_Compiler_Executable)
- Added: Compiler Constant: #PB_Compiler_IsIncludeFile, #PB_Compiler_IsMainFile, #PB_Compiler_Filename (filename without path)
- Added: Bool() compiler operator. Boolean operations are now forbidden without Bool().
- Added: MacroExpandedCount internal keyword
- Added: UndefineMacro
- Added: Now XIncludeFile also take in account the main file, to avoid double inclusion if the main file is included from another file
- Added: TypeOf() for variable, structure and fields
- Added: Defined(Label, #PB_Label) support
- Added: CompilerElseIf
- Added: Local labels
- Added: Define now behave like Global and accept Dim(), NewMap() and NewList() on the same line
- Added: 'Align' keyword support for structure, with a special #PB_Structure_AlignC value to mimic C structures padding
- Added: autocast of numeric values when string are involved, allowing to concatenate string and numeric in constants
- Added: 'CONSTANTLIST' to Compiler interface
- Added: editing history recording in the IDE to recover previous code states and for crash recovery (see File -> Session History)
- Added: AffectedDatabaseRows(), CheckDatabaseNull() to database library
- Added: new Text3D library
- Added: 'Mode' optional parameter to all ...Yaw/Roll/Pitch() functions
- Added: 'Type' and 'Mode' optional parameter to CreateMesh()
- Added: RayCast(), MouseRayCast(), NormalX(), NormalY(), NormalZ()
- Added: UpdateMesh(), EnableManualEntityBoneControl(), MoveEntityBone(), RotateEntityBone(), MeshIndex()
- Added: 'Type' optional parameter to AddSubMesh()
- Added: 'Type' parameter to FinishMesh()
- Added: ScaleNode(), GetMaterialColor(), GetMaterialAttribute(), ConvertLocalToWorldPosition(), ConvertWorldToLocalPosition()
- Added: MaterialCullingMode(), FetchOrientation(), SetOrientation(), GetX(), GetY(), GetZ(), GetW(), GetLightColor()
- Added: AttachEntityObject(): bone name can be empty, so the object is added directly to the entity

- Changed: renamed SoundFrequency() to SetSoundFrequency()
- Changed: renamed AddMeshVertex() to MeshVertexPosition()
- Changed: renamed LightColor() to SetLightColor()
- Changed: removed all MaterialXXXXColor() replaced by SetMaterialColor()
- Changed: removed all XXXXLocate() replaced by #PB_Absolute flag for MoveXXXX() commands
- Changed: removed ResizeEntity(), replaced by #PB_Absolute flag for ScaleEntity() command, done also for ScaleNode() and ScaleText3D()
- Changed: replaced #PB_Sort_<Type> with #PB_<Type> to avoid possible errors
- Changed: disallow native type for pointers
- Changed: StrF/D(), trailing zeros are now automatically removed if no decimals are specified

- Updated: OGRE core has been updated to 1.8.2
- Updated: SQLite updated to 3.7.15.2
- Updated: User-guide: new chapters about dynamic numbering and handling multiple windows added by spikey

- Removed: SendNetworkFile(), ReceiveNetworkFile(), #PB_NetworkEvent_File to avoid possible security hole
- Removed: DirectX7 and NT4 subsystem on Windows
- Removed: SDL subsystem on Linux
- Removed: PowerPC version for OS X

- Optimized: FindString() is up to twice as fast

- Fixed: Many bugs
Crodo
Цитата(IvanSav @ 27 May 2012, 17:28) *
В Win 8 не будет бесплатной разработки десктопных приложений.
У меня есть, Лабы пишу. Там 2 экспресс вижуалки 2012, одна обычная, другая для метро-приложений, ещё доступна 2010 версия, чтобы для ХР писать.
Guevara-chan
SpiderBasic announced.

...Даже не знаю, что и сказать. Форк PB для web-разработки за отдельную цену ? Почему мне вспоминается Monkey ?
Сулейман
К слову о модульном подходе, чем он лучше общих разделяемых библиотек, и что ждет .NET в будущем.

http://habrahabr.ru/company/microsoft/blog/245901/
Для просмотра полной версии этой страницы, пожалуйста, пройдите по ссылке.
Форум IP.Board © 2001-2024 IPS, Inc.