As suggested by Sav, I will post a list of features introduced with HotA that have a tendency to spoil older, classic single player maps.
This post is meant to collect interferences and will be updated each time I complete one of those maps, reporting the results in a separate spoiler.
Unless stated otherwise, mentioned maps were completed.


________________________________________________________________________________

1. The Lord of War by Daniela Stieh aka Gwhenwyfar, XL, AB


1. Violet hero "Diablo" was able to find the artifact "Ring of Oblivion". Fighting Legions of Efreet and Arch Devils without Resurrection is very ugly.

2. The Lighthouses were meant to be captured by Water Walk, with the only cell to land being the trigger cell itself. HotA alters (fixes) Waterwalk and makes it impossible to capture them.

Here is an image, for better understanding:




3. Leondegrance has found the "Boots of the Wayfarer". Being a logistics speciality hero, he was running like a Ferrari, ignoring all terrain penalties.

Summing Up: The Lord of War is absolutely completable with HotA but slows the player on the sea, enhances his speed on the land and endangers a restart of the whole map if the enemy has found the Ring of Oblivion. Another interesting thought is that the AI has problems to counter the effects of the "Ironfist of the Ogre", preferring Slow instead of Dispel.


2. Unleashing the Bloodthirsty by Andrew Tanzi aka Commando, XL, SoD


1. For the walkthrough of this map I decided to ban the "Ring of Oblivion" via the editor. With all 7 enemies having a Black Market in their territory and the AI's love to concentrate the army and artifacts into a single hero, the Ring of Oblivion in his posession would force a restart of the map.

Summing Up: Apart from the mentioned above, the map works as intended: all spells/areas/triggers are accessible and given in time. I haven't encountered any problems during the playthrough.


3. To Kill for Power by Tang Wen En aka The Fiery Phoenix, XL, AB

In progress...



Я не очень хорошо говорю и пишу по-русски, но буду очень стараться. Если найдете ошибки, сообщайте пожалуйста.
Заодно, если у вас проблемы с прохождением указаннами мною картами – буду рад помочь.


1. The Lord of War. Автор: Daniela Stieh aka Gwhenwyfar, XL, AB


1. Фиолетовый герой Diablo нашел артефакт Кольцо Забвения. Сражаться с легионами Архидъяволов без Восстановления очень не приятно.

2. Маяки на карте необходимо захватывать путем хождения по воде, приземляясь на клетки с триггером. Так как Хота изменила (починила) механику хождения по воде, клетки больше не доступны.

Картинка:




3. Мой главный герой Leondegrance нашел Сапоги Странника. Будучи героем со специализацей Логистики, он носился как угорелый, игнорируя все штрафы почвы.

Итоги: Карта совместима с Хотой, но затрудняет передвижене по воде и облегчает передвижение на земле. Если противник находит Кольцо Забвения, возможно придется переигрывать.


2. Unleashing the Bloodthirsty. Автор: Andrew Tanzi aka Commando, XL, SoD


1. Для прохождения этой карты, я решил отключить Кольцо Забвения путем editor-a: у всех противников в зоне есть Черный Рынок. AI обычно передает всю армию и артефакты одному герою и встреча с ним и Кольцом означала бы переигрование.

Итоги: Кроме вышесказанного, карта проходима как предполагалось и совместима с Хотой. Все зоны, заклинания и триггеры доступны / выданы в свое время.


3. To Kill for Power. Автор: Tang Wen En aka The Fiery Phoenix, XL, AB

В работе...