Помощь - Поиск - Пользователи - Календарь
Полная версия этой страницы: Новые объекты для редактора карт
DF2 :: ФОРУМЫ > Игровые форумы > Heroes of Might & Magic III > Моды
Страницы: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
FCst1
Цитата(etoprostoya @ 31 Oct 2010, 02:20) *
Ага, но они так сильно заметны только в превью, в дефе это смотрится как некое шевеление у подножья горы. Халтура, да согласен, целых 15 минут убил на эту модель gigi.gif
А постоянное вращение облаков возможно реализовать? rolleyes.gif
Etoprostoya
Не, на самом деле там молнии, просто они местами получились такими прозрачными, что незаметны.

Цитата(FCst1 @ 31 Oct 2010, 00:27) *
А постоянное вращение облаков возможно реализовать? rolleyes.gif

Конечно, я первый вариант так и сделал, но счёл его не очень удачным. Обычно все анимированные объекты имеют много повторяющихся кадров - я так и сделал.
FCst1
Ну так ты скидывай, мы посмотрим и оценим smile.gif
Valery
Without msk and msg I can't use it! And rotation stops in the middle moral.gif
hippocamus
Ну замечательные объекты, только уменьшить их в 2-3 раз, чтоб не вываливались из стиля героев...
Etoprostoya
Цитата(Valery @ 30 Oct 2010, 23:51) *
Without msk and msg I can't use it!
I did MSG and MSK. idontno.gif
Цитата(Valery @ 30 Oct 2010, 23:51) *
And rotation stops in the middle moral.gif
I can't understood you again. Full rotation.
Valery
That's fine now, strange that first time when I dloaded it it came def alone. I will remove the stop frames so the rotation never stops.
Etoprostoya
Усадьба Деда Мороза.
Santa's Castle


Врата Подземного Мира
Subterranean Gate


http://zalil.ru/29912665
http://depositfiles.com/files/c15pi4fok
Valery
From Heroes IV:





hippocamus
А привести к геройским размерам сложно?
packa
Всмысле?
Grand Elf
Цитата(packa @ 05 Dec 2010, 16:39) *
Всмысле?

Сделать поменьше.
Valery
Цитата(hippocamus @ 05 Dec 2010, 16:53) *
А привести к геройским размерам сложно?


I am testing the new objects size and looks ok to me. A bit different, but a matter of what is around as well. I will need a few months to find the best combinations, there are about 1500 new.
Haart of the Abyss
I think if you'll show this screen to someone who never read this thread he'll never believe that it is Heroes III on screen.
Aleee
Redwood Observatory is the only thing that spoils
tolich
Isn't it the game of thy dream, Lord Haart?

Боюсь, единственное отличие — это нельзя редактировать рельеф.
FCst1
Valery, wow! It looks amazing!
The only thing that does for me not really like - is paving the houses. She is sorely missed "Heroes" projection.
Valery
Was only a test, did not save it. I think I will need some time to practice, there are many objects and as Aleee noticed, they can not be mixed with regular, so will be 100% new LOD. Well, one map to change a bit is not a disaster. shum_lol.gif
Etoprostoya
Орлы. Hawks.


http://zalil.ru/30155120
http://depositfiles.com/files/u0x5xr7o2
Darkmoon
Wow!
Great job!
new life of heroes indeed)
Valery
Thanks Eto, great bird, will use it.

Buterfly

Valery
Some fauna for desperate mapmakers:

31 animated animals to look at
Some gifs have not all frames, too big.



I have some birds too, upload later.
Ashka
Конечно, красивые анимашки - это гуд, но слишком напоминает четвертых героев. Зачем так извращаться, если можно просто загрузить четвертых?) А третьи - это третьи. Но картинки супер, можно я их возьму для форума?
Etoprostoya
Конечно, четвёртые Герои - это гуд, но гораздо хуже третьих. Зачем так извращаться, играя в четвёртых, если можно сделать мод для третьих и играть в них?) А четвёртые - это четвёртые. Но твои слова супер, можно я не буду показывать фейспалм, хоть и очень хочется?
Цитата
Но картинки супер, можно я их возьму для форума?
Конечно можно. Оплата - 1$ за каждые 1000 просмотров каждой из взятых картинок.
Valery
There is none from the H4 there. Used sprites from WoW, Atlantica, Florensia and some other games.
FCst1
Зря так грубо. Может, человек просто не играл в карты-моды от Valery и не знает их специфики?

Это я к etoprostoya.
Astaroth
Valery, cool animals. I think, they animate very well HoMM3 landscape smile.gif
Etoprostoya
Цитата(FCst1 @ 17 Dec 2010, 00:45) *
Зря так грубо.

Человек называет извращением то, чем мы занимаемся, при этом не потрудился понять что это и для чего. Что мне ещё на это отвечать?
FCst1
Цитата(etoprostoya @ 17 Dec 2010, 12:06) *
Цитата(FCst1 @ 17 Dec 2010, 00:45) *
Зря так грубо.

Человек называет извращением то, чем мы занимаемся, при этом не потрудился потрудилась понять что это и для чего. Что мне ещё на это отвечать?
Ну, можно рассказать, что данные объекты для пользовательских карт/кампаний, которые выглядят примерно вот так:

И все вопросы сразу отпадут smile.gif
Valery
bad.gif

More:


Sorry if shocking for some, just going on my way with experiments spiteful.gif
Maestro
maronna mia!
Darkmoon
Gosh!
It's The Baldur's Gate!
Maestro
Цитата(Darkmoon @ 17 Dec 2010, 15:41) *
The Baldur's Gate!

and now in Heroes 3 shum_lol.gif
Axolotl
Цитата(Valery @ 17 Dec 2010, 13:24) *
More:

Sorry if shocking for some, just going on my way with experiments spiteful.gif


Valery, that's great!!! good.gif Your experiments are amazing...and that's was also a hard work i think...
Valery
Yes, a long time and did not start yet mapmaking with. I am trying to create Heroes 4 in my way, as I expected it to be, not as it was. Of course the WoG scripting part will be very helpful. Starting on first map tomorrow, holidays came today!

For fun, Jim Vogan modified DIRTTL.def and assigned the new tiles with ERM. The result is interesting:



It is basically identical to the Shining Force megadrive 1992 game.
Ashka
Ну, видела я эти картинки, видела. Моды, да. Но это не те третьи, которые есть у меня на диске и в которые я играю. И с какого ситха они вдруг стали плохи??

"I am trying to create Heroes 4 in my way, as I expected it to be, not as it was" - вот и все объяснение.
Ладно, не буду называть это извратом)) Назову это "творчеством на базе героев третьих". Но от этого третьи не станут хуже.
feanor
Цитата
Ну, видела я эти картинки, видела. Моды, да. Но это не те третьи, которые есть у меня на диске и в которые я играю. И с какого ситха они вдруг стали плохи??

Я в упор не понимаю, причем тут герои, "которые есть у меня на диске и в которые я играю".
Настоятельно рекомендую посмотреть на название подфорума.
Valery
Well yes, if you expect a mod to look as the game you have on hard disk, then you need to define what modding is for you. The mechanics will not be affected, you still move your hero across the map, do battles (those changed a bit, characters can move + attack/spell on same turn--ERA function--), get income from mines, end turn etc. Instead of the hero gaining experience, it is the creatures who get it, and can upgrade at level 20 to a more powerful creature etc.

Astaroth joined the team and will work on dialog graphics, those are previous graphics (obsolete from now):

Haart of the Abyss
Цитата
characters can move + attack/spell on same turn
That's great. I almost forget that in vanilla H3 units were used to move in one turn and attack in another.
Valery
Click WoG, get Baldur's gate, sorta of spiteful.gif Now kill me for heresy!

packa
От героев здесь только водичка в левом верхнем углу))) и немного озер справа.

Good
Haart of the Abyss
Горы и большая часть деревьев тоже от Героев. Хотя и не от тех, которые ты имел в виду.
tolich
А монолит на востоке?

где-то на половине четвёртого.
GORynytch
Народ, уже пора выпускать версию патча 2.0, особенно объектами от Valery. А то лазить по половине темы и скачивать по-отдельности каждый архив... не очень удобно.
Etoprostoya
Слишком много новых объектов, замучаешься качать smile.gif
Вот Валери выпустит свой новый мод, тогда и, может быть, объекты появятся отдельно.
Valery
I need badly more trees layout bad.gif . If anyone gets some interesting trees, please let me know. From H4, only jungle trees are worth the ripping, the others look bad in H3.

So far, those are the games with interesting trees:




There is a very interesting plugin for max, TREESTORM.

Here is an example:


Anyone used it? I would appreciate if someone could explain me the wind pattern, particularly I need to understand how to limit the number of frames to have good transition between the first and the last. The only solution is to go back to first frame in reverse mode?
Maestro
Цитата(Valery @ 22 Dec 2010, 05:56) *
Anyone used it? I would appreciate if someone could explain me the wind pattern, particularly I need to understand how to limit the number of frames to have good transition between the first and the last. The only solution is to go back to first frame in reverse mode?


you cannot loop wind animation.
you can setup only basic wind papareters but cannot make it loop.
this tool simulate real wind blows - so just see the animation of the tree and try to cut some frames to make it look like a looping animation. when wind blows it blow stronger or weaker - try to grab animation between weak blows.
Valery
Thanks, I can do that. Do you know how to make trunk be affected by wind too? changing the slide bar at trunk column seems to not affect it;
Axolotl
About loop, why not just the copy first key of animation few frames after the last key? So it will return to the start position.
I didn't used this plugin, so maybe i understand a problem wrong idontno.gif

About trees, WOW has a lot of different trees.
Valery
I will use the reversed animation once I am at the end. After the last frame is processed it automatically plays the first, so it is useless to place first at the end, to get back to starting position. The movement must be continuous and smooth.
Для просмотра полной версии этой страницы, пожалуйста, пройдите по ссылке.
Форум IP.Board © 2001-2025 IPS, Inc.