Цитата(etoprostoya @ 31 Oct 2010, 02:20)

Ага, но они так сильно заметны только в превью, в дефе это смотрится как некое шевеление у подножья горы.
Халтура, да согласен, целых 15 минут убил на эту модель 
А постоянное вращение облаков возможно реализовать?
Etoprostoya
30 Oct 2010, 23:30
Не, на самом деле там молнии, просто они местами получились такими прозрачными, что незаметны.
Цитата(FCst1 @ 31 Oct 2010, 00:27)

А постоянное вращение облаков возможно реализовать?

Конечно, я первый вариант так и сделал, но счёл его не очень удачным. Обычно все анимированные объекты имеют много повторяющихся кадров - я так и сделал.
Ну так ты скидывай, мы посмотрим и оценим
Valery
30 Oct 2010, 23:51
Without msk and msg I can't use it! And rotation stops in the middle
hippocamus
31 Oct 2010, 00:57
Ну замечательные объекты, только уменьшить их в 2-3 раз, чтоб не вываливались из стиля героев...
Etoprostoya
31 Oct 2010, 09:06
Цитата(Valery @ 30 Oct 2010, 23:51)

Without msk and msg I can't use it!
I did MSG and MSK.
Цитата(Valery @ 30 Oct 2010, 23:51)

And rotation stops in the middle

I can't understood you again. Full rotation.
Valery
31 Oct 2010, 09:35
That's fine now, strange that first time when I dloaded it it came def alone. I will remove the stop frames so the rotation never stops.
Etoprostoya
03 Nov 2010, 13:28
Усадьба Деда Мороза.
Santa's Castle

Врата Подземного Мира
Subterranean Gate
http://zalil.ru/29912665http://depositfiles.com/files/c15pi4fok
Valery
05 Dec 2010, 14:27
hippocamus
05 Dec 2010, 15:53
А привести к геройским размерам сложно?
Grand Elf
05 Dec 2010, 17:52
Цитата(packa @ 05 Dec 2010, 16:39)

Всмысле?
Сделать поменьше.
Valery
05 Dec 2010, 18:37
Цитата(hippocamus @ 05 Dec 2010, 16:53)

А привести к геройским размерам сложно?
I am testing the new objects size and looks ok to me. A bit different, but a matter of what is around as well. I will need a few months to find the best combinations, there are about 1500 new.
Haart of the Abyss
05 Dec 2010, 18:53
I think if you'll show this screen to someone who never read this thread he'll never believe that it is Heroes III on screen.
Redwood Observatory is the only thing that spoils
tolich
05 Dec 2010, 20:00
Isn't it the game of thy dream, Lord Haart?
Боюсь, единственное отличие — это нельзя редактировать рельеф.
Valery, wow! It looks amazing!
The only thing that does for me not really like - is paving the houses. She is sorely missed "Heroes" projection.
Valery
05 Dec 2010, 22:41
Was only a test, did not save it. I think I will need some time to practice, there are many objects and as Aleee noticed, they can not be mixed with regular, so will be 100% new LOD. Well, one map to change a bit is not a disaster.
Etoprostoya
16 Dec 2010, 15:41
Darkmoon
16 Dec 2010, 15:47
Wow!
Great job!
new life of heroes indeed)
Valery
16 Dec 2010, 17:20
Thanks Eto, great bird, will use it.
Buterfly
Valery
16 Dec 2010, 18:24
Some fauna for desperate mapmakers:
31 animated animals to look atSome gifs have not all frames, too big.
I have some birds too, upload later.
Конечно, красивые анимашки - это гуд, но слишком напоминает четвертых героев. Зачем так извращаться, если можно просто загрузить четвертых?) А третьи - это третьи. Но картинки супер, можно я их возьму для форума?
Etoprostoya
16 Dec 2010, 22:00
Конечно, четвёртые Герои - это гуд, но гораздо хуже третьих. Зачем так извращаться, играя в четвёртых, если можно сделать мод для третьих и играть в них?) А четвёртые - это четвёртые. Но твои слова супер, можно я не буду показывать фейспалм, хоть и очень хочется?
Цитата
Но картинки супер, можно я их возьму для форума?
Конечно можно. Оплата - 1$ за каждые 1000 просмотров каждой из взятых картинок.
Valery
16 Dec 2010, 22:16
There is none from the H4 there. Used sprites from WoW, Atlantica, Florensia and some other games.
Зря так грубо. Может, человек просто не играл в карты-моды от Valery и не знает их специфики?
Это я к etoprostoya.
Astaroth
17 Dec 2010, 03:55
Valery, cool animals. I think, they animate very well HoMM3 landscape
Etoprostoya
17 Dec 2010, 10:06
Цитата(FCst1 @ 17 Dec 2010, 00:45)

Зря так грубо.
Человек называет извращением то, чем мы занимаемся, при этом не потрудился понять что это и для чего. Что мне ещё на это отвечать?
Цитата(etoprostoya @ 17 Dec 2010, 12:06)

Цитата(FCst1 @ 17 Dec 2010, 00:45)

Зря так грубо.
Человек называет извращением то, чем мы занимаемся, при этом не
потрудился потрудилась понять что это и для чего. Что мне ещё на это отвечать?
Ну, можно рассказать, что данные объекты для пользовательских карт/кампаний, которые выглядят примерно вот так:
И все вопросы сразу отпадут
Valery
17 Dec 2010, 13:24
More:
Sorry if shocking for some, just going on my way with experiments
Maestro
17 Dec 2010, 15:04
maronna mia!
Darkmoon
17 Dec 2010, 15:41
Gosh!
It's The Baldur's Gate!
Maestro
17 Dec 2010, 15:55
Цитата(Darkmoon @ 17 Dec 2010, 15:41)

The Baldur's Gate!
and now in Heroes 3
Axolotl
17 Dec 2010, 22:49
Цитата(Valery @ 17 Dec 2010, 13:24)

More:
Sorry if shocking for some, just going on my way with experiments

Valery, that's great!!!

Your experiments are amazing...and that's was also a hard work i think...
Valery
17 Dec 2010, 23:42
Yes, a long time and did not start yet mapmaking with. I am trying to create Heroes 4 in my way, as I expected it to be, not as it was. Of course the WoG scripting part will be very helpful. Starting on first map tomorrow, holidays came today!
For fun, Jim Vogan modified DIRTTL.def and assigned the new tiles with ERM. The result is interesting:
It is basically identical to the Shining Force megadrive 1992 game.
Ну, видела я эти картинки, видела. Моды, да. Но это не те третьи, которые есть у меня на диске и в которые я играю. И с какого ситха они вдруг стали плохи??
"I am trying to create Heroes 4 in my way, as I expected it to be, not as it was" - вот и все объяснение.
Ладно, не буду называть это извратом)) Назову это "творчеством на базе героев третьих". Но от этого третьи не станут хуже.
feanor
18 Dec 2010, 16:57
Цитата
Ну, видела я эти картинки, видела. Моды, да. Но это не те третьи, которые есть у меня на диске и в которые я играю. И с какого ситха они вдруг стали плохи??
Я в упор не понимаю, причем тут герои, "которые есть у меня на диске и в которые я играю".
Настоятельно рекомендую посмотреть на название подфорума.
Valery
18 Dec 2010, 22:22
Well yes, if you expect a mod to look as the game you have on hard disk, then you need to define what modding is for you. The mechanics will not be affected, you still move your hero across the map, do battles (those changed a bit, characters can move + attack/spell on same turn--ERA function--), get income from mines, end turn etc. Instead of the hero gaining experience, it is the creatures who get it, and can upgrade at level 20 to a more powerful creature etc.
Astaroth joined the team and will work on dialog graphics, those are previous graphics (obsolete from now):
Haart of the Abyss
18 Dec 2010, 22:25
Цитата
characters can move + attack/spell on same turn
That's great. I almost forget that in vanilla H3 units were used to move in one turn and attack in another.
Valery
21 Dec 2010, 08:10
Click WoG, get Baldur's gate, sorta of

Now kill me for heresy!
От героев здесь только водичка в левом верхнем углу))) и немного озер справа.
Good
Haart of the Abyss
21 Dec 2010, 19:33
Горы и большая часть деревьев тоже от Героев. Хотя и не от тех, которые ты имел в виду.
tolich
21 Dec 2010, 21:30
А монолит на востоке?
где-то на половине четвёртого.
GORynytch
21 Dec 2010, 23:58
Народ, уже пора выпускать версию патча 2.0, особенно объектами от Valery. А то лазить по половине темы и скачивать по-отдельности каждый архив... не очень удобно.
Etoprostoya
22 Dec 2010, 00:03
Слишком много новых объектов, замучаешься качать

Вот Валери выпустит свой новый мод, тогда и, может быть, объекты появятся отдельно.
Valery
22 Dec 2010, 05:56
I need badly more trees layout

. If anyone gets some interesting trees, please let me know. From H4, only jungle trees are worth the ripping, the others look bad in H3.
So far, those are the games with interesting trees:
H4 (jungle trees, dead trees, not animated, others bad)
Stronghold (very good trees, animated, the best I found, I don't use the bigger ones)
Civilization 4 (mass pines trees, grass/snow textures, had to clone and animate in 3DS, not bad around mountains)

Atlantica, good and animated
Tzar (a few crap trees, never used them, too big and crap look)
3DS max can make a bunch of animated trees but the texture is looking different than others. More trees for purchase available, send me money via Paypal to help me
There is a very interesting plugin for max, TREESTORM.
Here is an example:


Anyone used it? I would appreciate if someone could explain me the wind pattern, particularly I need to understand how to limit the number of frames to have good transition between the first and the last. The only solution is to go back to first frame in reverse mode?
Maestro
22 Dec 2010, 09:50
Цитата(Valery @ 22 Dec 2010, 05:56)

Anyone used it? I would appreciate if someone could explain me the wind pattern, particularly I need to understand how to limit the number of frames to have good transition between the first and the last. The only solution is to go back to first frame in reverse mode?

you cannot loop wind animation.
you can setup only basic wind papareters but cannot make it loop.
this tool simulate real wind blows - so just see the animation of the tree and try to cut some frames to make it look like a looping animation. when wind blows it blow stronger or weaker - try to grab animation between weak blows.
Valery
22 Dec 2010, 09:53
Thanks, I can do that. Do you know how to make trunk be affected by wind too? changing the slide bar at trunk column seems to not affect it;
Axolotl
22 Dec 2010, 10:36
About loop, why not just the copy first key of animation few frames after the last key? So it will return to the start position.
I didn't used this plugin, so maybe i understand a problem wrong
About trees, WOW has a lot of different trees.
Valery
22 Dec 2010, 11:35
I will use the reversed animation once I am at the end. After the last frame is processed it automatically plays the first, so it is useless to place first at the end, to get back to starting position. The movement must be continuous and smooth.
Для просмотра полной версии этой страницы, пожалуйста,
пройдите по ссылке.