Помощь - Поиск - Пользователи - Календарь
Полная версия этой страницы: Новые объекты для редактора карт
DF2 :: ФОРУМЫ > Игровые форумы > Heroes of Might & Magic III > Моды
Страницы: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Etoprostoya
Bah! Select animated bone and set end of animation to the same point as start of animation. For all animated bones. That's all! smile.gif
Valery
There is no animation, but wind. It is different, as maestro said.
Axolotl
Цитата(Valery @ 22 Dec 2010, 12:35) *
I will use the reversed animation once I am at the end. After the last frame is processed it automatically plays the first, so it is useless to place first at the end, to get back to starting position. The movement must be continuous and smooth.


Not just place first key at the end, but place it after few empty frames, so this empty frames will automaticaly will smoothly be filled by 3ds max with intermediate frames, not always works perfect, but with trees i think will work fine.
Or did i understood wrong what you mean?
Valery
Why get a head ache? nunu.gif

Once I am at 20th frame, I go back, 19,18,17 until 01. Voila, animation smooth. crazy.gif


If any wants to try, here it is:

TREESTORM

If I am not allowed to post torrents, please delete it and forgive me.
Axolotl
Цитата(Valery @ 22 Dec 2010, 12:46) *
Why get a head ache? nunu.gif

Once I am at 20th frame, I go back, 19,18,17 until 01. Voila, animation smooth. crazy.gif


If any wants to try, here it is:

TREESTORM

If I am not allowed to post torrents, please delete it and forgive me.


Yeah, i also sometimes use this method with backward cycling, but not always it looks good and naturally.
But there is no headache just a few seconds work. Copy the key and everything is ready. I frequently use this with creature animation, when some movements ends far from starting position.
Maestro
Цитата(etoprostoya @ 22 Dec 2010, 11:41) *
Bah! Select animated bone and set end of animation to the same point as start of animation. For all animated bones. That's all! smile.gif

здесь нет анимации - здесь симуляция.
т.е. у тебя 100 кадров или 1 миллион - и на протяжении всей этой анимации у тебя ни один кадр может и не повториться. даже при ренде одного и того же куска все кадры будут разными laugh.gif

поэтому я и предлагал валери именно угадывать и выбирать похожие фазы (если не 100% попадание, то хотя бы приблизительное).

valery:
no i do not sure how to affect a trunk but the increasing the wind parameters. try to make it hurricane - and your trunk will be affected too. but trunk seems to resist normal wind strength. so raise the wind speed and your might see the difference - otherside your leaves and branches will got chaotic moves and awfull amplitude.
Valery
I think the wind takes in consideration the number of leafs, not the size or trunk. I must adjust different wind speed for every tree, regardless how many leafs it has. It takes a lot of memory, MAX is crashing every 10 trees.
Also the problem is that I don't want too many frames so I fixed to 20 +19 in reverse mode. But it looks as too few, would need 60-80 to have a smooth animation... If too fast wind, then leafs animate like hell. Not easy.

This is how it looks with 20 + 19 frames. Is it ok or need to find another method?

Etoprostoya
Цитата(Maestro @ 22 Dec 2010, 16:53) *
Цитата(etoprostoya @ 22 Dec 2010, 11:41) *
Bah! Select animated bone and set end of animation to the same point as start of animation. For all animated bones. That's all! smile.gif

здесь нет анимации - здесь симуляция.
т.е. у тебя 100 кадров или 1 миллион - и на протяжении всей этой анимации у тебя ни один кадр может и не повториться. даже при ренде одного и того же куска все кадры будут разными laugh.gif

Я сначала не понял, что вы про тот плагин говорите, думал про обычные модели.
Maestro
Цитата(Valery @ 22 Dec 2010, 17:05) *
I think the wind takes in consideration the number of leafs, not the size or trunk. I must adjust different wind speed for every tree, regardless how many leafs it has. It takes a lot of memory, MAX is crashing every 10 trees.
Also the problem is that I don't want too many frames so I fixed to 20 +19 in reverse mode. But it looks as too few, would need 60-80 to have a smooth animation... If too fast wind, then leafs animate like hell. Not easy.

This is how it looks with 20 + 19 frames. Is it ok or need to find another method?



turn on full tree view and play with setup parameters. (press 7 in perspective view to see polygon and vertex count).
while setup blue and red line you will see that tree model will became "heavier" or "liter" - i mean less\more polygot + higher element density. for heroes you do not need to create "heavy" model - so just make in more primitive.
one tree could have 50k-100k polygons or have 1m polys - so think what will be better for your computer.
(when i send you 3-5 trees in a row they got about less then 100k polygons each).

BTW! there is another tree pack called something like "forest pack" - try it, maybe it will give you more possibilities
Valery
Yes I played with polygon slide bars adjust but I can't figure how it can change:



I have no option to reduce leafs polygons, only trunk and branches, and in most trees is the leafs who need it. Each time I try to modify the slide bar, everything goes back to 0.

I have forest lite but never could make it work, maybe wrong install, I tried different links, same result. Can you show one tree made with it please?
The problem with those programs is that, as you say, they produce high detailed models, if I try 96x96 models, the result is pitiful. Only 128x128 trees look decent. Big...

I don't want really a wind, but just slight animation, therefore I set wind at minimum and change regardless the tree size or polygons count. Real wind look alien in Heroes editor.
Valery
Here they are, 110 custom trees made with TreeStorm plugin:
Full preview HERE
Some are big, some are small.

DOWNLOAD

Redid city screen using the new trees, so looks no more as H4:

Etoprostoya
Деревья, пальмы, кусты...

http://rghost.ru/3869539
http://slil.ru/30272623


P.S. Просто так:
Valery
I guess we have enough trees now zombie.gif
Or not? crazy.gif

Aleee
As for me gamma has been changed here so much that it doesn't look like H3 anymore. I mean, sometimes it's H3 with new objects (even if all objects are new) but here it doesn't remind me of H3 at all... Hey, sweaty portal, nice to see you there!
Valery
I don't see it as a negative aspect. I always thought there are not given limits on how far we can mod a game. Or are they?
I remember that Civilization mods which chaged drastically the layout of the game encountered frank success, I only hope we can handle modding to be at least 1/100 productive as they are.



If they can do it, why don't we even try? Both games are similar in quality.

Цитата(Aleee @ 06 Jan 2011, 03:19) *
even if all objects are new


All the objects made in H3 style in the last 10 years are covering some 30x30 area. I know this because I am using them. 90% of them were made in the last 3 months (Astaroth) wink.gif

Of course, if anytime some new layout objects go in, everybody pops to yell "it is no more H3", then there is no chance and we will spend another 5 years to visit learning stones.
Etoprostoya
Мельницы. Знакомые, правда?


Перезалил.
http://zalil.ru/30692652
http://www.multiupload.com/YKWA5424U4
packa
Лопасти пугают smile.gif
Такое ощущение, что они из пшеницы и сделаны smile.gif
gamecreator
хотелось бы чтобы они меняли цвет окантовки в зависимости от цвета игрока.
Etoprostoya
Цитата(gamecreator @ 06 Jan 2011, 14:52) *
хотелось бы чтобы они меняли цвет окантовки в зависимости от цвета игрока.

По идее так и должно быть у левой деревянной мельницы, только ещё не тестировал. У второй - нет.
gamecreator
а почему у второй не меняется?
Etoprostoya
А его не я собирал)) Валери в эти вещи не верит smile.gif

Работает!


Игрок - красный, если не понятно smile.gif
packa
А для героев очень даже подходит smile.gif
Ashka
Цитата
Of course, if anytime some new layout objects go in, everybody pops to yell "it is no more H3", then there is no chance and we will spend another 5 years to visit learning stones.

Цитата
I don't see it as a negative aspect. I always thought there are not given limits on how far we can mod a game. Or are they?

Ладно-ладно.
Все правы.
А есть какая-то реальная польза рядовому игроку от всех этих новшеств? Например, мне (скромно). Это есть дополнение к Героям третьим, оформленное как нечто цельное и удобное для использования? С загруженными в него всеми объектами?
Valery
Yes, if everything goes right and enthusiasm does not leave me, all those modifications will come out as a stand alone mod-campaign of 8 scenarios, provided by a self installer. Expected size, between 80 and 130 mb (all music tracks included). Based on a Sega-Genesis game, Shining Force. (1992). You will be the leader of 19 custom characters, each with its own upgrade and unique look, its own weapons and spells, and only 8 can fight at once, but you can switch regardless who you need in a specific battle. Takes some time...

Etoprostoya
Набор для строительства стен. Часть первая (может быть и последняя).

http://rghost.ru/3894208
http://zalil.ru/30282238
http://rapidshare.com/files/441264681/WallE.zip
packa
Даешь набор пушек для демонтирования стен?)
Etoprostoya


Обновление. Вверху мой первоначальный вариант, а внизу исправление от Valery.


Перезалил объекты-арены
http://zalil.ru/30692640
http://www.multiupload.com/RJ6CYAAXXM
Black Phantom
Свершилось!

Новые объекты для редактора карт 1.8.1 (Версия для автономного редактора карт).

Я сделал сборку патча "Новые объекты для редактора карт" версии 1.8.1.

Главная особенность - теперь можно создавать случайные карты с новыми объектами в редакторе карт. Раньше редактор вылетал при попытке генерации карты.

Изменения в версии 1.8.1:
(+) Генерация карт с новыми объектами теперь работает.
(+) Изменен принцип установки. Время установки немного сократилось.
(+) Включает в себя исправления указателей и др. объектов от FCst1.
(+) Добавлены некоторые новые объекты.
(-) Исправлены некоторые телепорты.
(-) Все монстры имели тип 0.
(-) Исправлены ошибки размещения объектов.

Кроме того, я сделал установку специально для автономной версии редактора карт!

Примечание #1: теперь процедура установки упрощено до предела - достаточно запустить исполняемый файл из каталога с редактором карт. Не требуется наличия каких-либо программ архивации.

Примечание #2: старая версия файла ZEOBJTS.TXT будет находится в папке "Data\h3bitmap.lod Backup\"!

Примечание #3: патч не содержит дополнение к редактору BLME002 (разрушенные города) - при необходимости, его можно будет установить отдельно.

Инструкция по установке патча:
1) Загрузить файл установки BLME_NOP_1_8_1_Install.exe.
2) Скопировать его в каталог с автономной версией редактора карт.
3) После окончания установки появится окно с сообщением "Installation Complete!".

Важно: данную версию не рекомендуется устанавливать в каталог с Heroes 3.5 WoG - версия для игры будет позже.

Инструкция по удалению патча:
1) Загрузить модуль удаления BLME_NOP_1_8_1_Uninstall.exe.
2) Скопировать его в каталог с автономной версией редактора карт.
3) После окончания удаления появится окно с сообщением "New Objects Patch has been successfully removed!".

Ссылки:

Модуль установки для версии 1.8.1 [5,36 Mb]

Модуль удаления для версии 1.8.1 [367 Kb]
SerAlexandr
good.gif
off
Black Phantom, подпись обнови.
/off
totkotoriy
Некоторые анимированые и измененные объекты





Obj.rar
Astaroth
Неплохо получилось smile.gif
Etoprostoya
Палисад.

http://zalil.ru/30643436
dik X.B.
Это AoE2, я не ошибаюсь?
Astaroth
Ты не ошибаешься
Valery
Etoprostoya's sawmill, waiting for correct shadows cool.gif
Astaroth
Damn, this is fucking cool! smile.gif
Valery
Well, not really new objects, but a story about a pit lord and a centaur who got lost on an island. Therefore they had to organize...
Darkmoon
It reminds me of some concept I remember - a Demon-Centaurus)
FCst1
Mmm, Rise of Nations?
FallenAngel
Никто не делал декоративные руины?
Etoprostoya
Нет, вроде, но если нужно, то можно.
FallenAngel
etoprostoya, да? Уже заказываю x). Руины, всякий мусор, оставленный после войны, а так же останки от Криганцев. Собственно все. И конечно заранее спасибо!)
packa
И мне пожалуйста! Отрубленные головы, хвосты и пятки! Море кровищи и кишков (Ну поле боя же laugh.gif )
GORynytch
Ссылки на мельницу и объекты отсюда: http://forum.df2.ru/index.php?showtopic=57...st&p=485562 мёртвые.
Etoprostoya
Обновил те посты - перезалил объекты-арены http://forum.df2.ru/index.php?s=&showt...st&p=485562
http://zalil.ru/30692640
http://www.multiupload.com/RJ6CYAAXXM

и мельницы http://forum.df2.ru/index.php?s=&showt...st&p=482931
http://zalil.ru/30692652
http://www.multiupload.com/YKWA5424U4

Месяц-другой ссылки продержатся.
Axolotl
Цитата(etoprostoya @ 18 Mar 2011, 11:16) *
Месяц-другой ссылки продержатся.


Всякие Zalil.ru, Народ, Ифолдер - хоть и быстрее скачиваются, ссылки живут очень недолго.
Multiupload и Sharebee - сразу заливают на кучу обменников. Вот недавно проверял, файлы которые заливал на Sharebee два года назад, до сих пор живые.
Etoprostoya
У меня большинство этих "мультиаплоадов" глючат. Sharebee так особенно.
Axolotl
Цитата(etoprostoya @ 18 Mar 2011, 12:08) *
У меня большинство этих "мультиаплоадов" глючат. Sharebee так особенно.


Я уже как-то советовал прогу Jdownloader, она работает с большинством файлобменников (даже с некоторыми нашими - Ifolder, Letitbit), сама всё качает, выжидает время, в некоторых случаях даже капчи сама заполняет (когда не сама, выводит на экран окошко с капчей). Постоянно обновляется, фришная. Чего еще желать.smile.gif

P.S. А у меня наоборот, Zalil глючит, точнее не он сам, а Download Master не дает браузеру качать - перехватывает. И сам не можетsmile.gif

P.P.S. Sharebee в последнее время действительно глючный стал, качается с него нормально, а вот серверы по заливке, что-то частенько мертвые.
packa
А почему не на вог архив?...
Maestro
Цитата(packa @ 18 Mar 2011, 13:10) *
А почему не на вог архив?...


а почему не на ммг? crazy.gif
Для просмотра полной версии этой страницы, пожалуйста, пройдите по ссылке.
Форум IP.Board © 2001-2025 IPS, Inc.